Müşteri odaklılık, müşteri memnuniyeti, müşteri geri bildirimi, müşteri şikayeti, müşteri sadakati, müşteri talebi. Eminiz ki tüm bu başlıklara birçok yerde rastlamışsınızdır. Bir işletme her ne iş kolunda faaliyet gösterirse göstersin ortaya çıkardığı ürün ve/veya hizmetlerini müşterilerine sunmaktadır. Dolayısıyla müşteri istek ve taleplerinin ele alınması, ürün ve hizmetlerin oluşumuna katkı sağlaması, olumsuz durumların ve uygunsuzlukların giderilmesi, uygunsuzlukların sebeplerinin giderilmesi, sonuç olarak müşteri memnuniyetinin sağlanabilmesi amaçlı bir yönetim sürecine ihtiyaç duyulmaktadır.
Bu kapsamda Uluslararası Standartlar Organizasyonu (ISO) tarafından yayınlanan ve son versiyonu 2006 yılında yayınlanmış olan ISO 10002 standardı tüm müşteri yönetim süreçlerini ele alan bir standart olarak karşımıza çıkmaktadır.
Her şeyin değiştiği gibi müşteri istek, talep ve ihtiyaçları da değişmektedir. Bu değişime ayak uydurabilen işletmeler ayakta kalabilmekte diğerleri ise elenmektedir.
ISO 10002: 2006 MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ YÖNETİM SİSTEMİ STANDARTI’ NIN FAYDALARI
-Her bir şikayet ve olumsuzluk bir fırsattır-