ISO 9001
Etkili kalite yönetim sistemini içeren standartlar olan ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, bu standartların tümünü taşıyan kuruluşlara verilmektedir.
Aşağıda belirtilen konuların ayrıntılarına ana başlıklara tıklyarak ulaşabilirsiniz.
Etkili kalite yönetim sistemini içeren standartlar olan ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, bu standartların tümünü taşıyan kuruluşlara verilmektedir.
Çevresel amaç ve hedeflerin tanımlanmasını ve çevre yönetim sistemiyle ilgili ihtiyaçların karşılanmasını sağlamak için yeterli seviyede ve uygun politikaları ve prosedürleri oluşturarak çevresel performansı sürekli hale getiren araçların tümüne Çevre Yönetim Sistemi (ÇYS) denilmektedir.
Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi standardını ifade eden ISO 22000: 2018, gıda sektöründe faaliyet gösteren firmaların, gıdanın güvenli şekilde tüketilmesinin sağlanması ve gıdanın güvenliğine yönelik tehditlerin ortadan kaldırılması için gerekli koşulların tümünü kapsayan sistemdir.
ISO/TS 16949 International Automotive Task Force (IATF) ve ISO/TC 176’dan temsilcilerin katılımı ile hazırlanmış bir teknik spesifikasyondur.
Günümüzde, kuruluşlardan beklentiler artmıştır. Artık sadece iyi mal veya hizmeti ucuza sunmak ve ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi ile sunulan bu ürünü güvence altına almak yetmemektedir.
Müşteri odaklılık, müşteri memnuniyeti, müşteri geri bildirimi, müşteri şikayeti, müşteri sadakati, müşteri talebi. Eminiz ki tüm bu başlıklara birçok yerde rastlamışsınızdır.
Günümüzde bir firmanın iş sürekliliğinde en önemli değerlerin başını bilgi çekmektedir. Firma, birçok varlığını kaybetse dahi zamanla bu varlıkların hepsini telafi etme imkanına sahipken, maddi olarak hiçbir karşılığı olmayan bilginin kaybedilmesinin telafisi maalesef bulunmamaktadır.
İş yerlerinde görev yapan personelin sağlıklı ve güvenilir bir ortamda çalışmasını sağlanması ve iş yerlerindeki faaliyetlerden kaynaklı kaza ve hastalık risklerinin tespit edildikten sonra bu risklerin minimuma indirilmesi için gerekli tedbirlerin alınmasını kapsayan standart.